Yaklaşık bin işçinin çalıştığı Betek Boya’da toplu iş sözleşmesi süreci tamamlandı. İlk yıl için yüzde 85,5 zam sağlandı, ikinci yıl ise enflasyon artı 3 puan refah payı verilecek.
TOPLU SÖZLEŞME MÜCADELESİ ZAFERLE TAMAMLANDI
Uzun süredir sendikal örgütlenme mücadelesi verilen Betek Boya’da Petrol-İş Sendikası Gebze Şubesi öncülüğünde yürütülen toplu iş sözleşmesi (TİS) süreci başarıyla sonuçlandı. Sendikanın yetki almasının ardından yaşanan işten çıkarmalar ve hukuki itirazlara rağmen sürecin sonunda anlaşmaya varıldı.
“DAYANIŞMA VE GÜVEN BAŞARIYI GETİRDİ”
Petrol-İş Gebze Şubesi’nden yapılan açıklamada, “Gebze Şubemizin öncülüğünde yaklaşık bir yıldır sürdürdüğümüz sendikal örgütlenme sürecimizi, Toplu İş Sözleşmesini imzalayarak başarıyla sonuçlandırmış bulunuyoruz” denildi.
SENDİKAL BİRLİK RUHU ÖN PLANA ÇIKTI
Açıklamada, “Birlikte karar aldık, birlikte yol yürüdük ve sonunda birlikte kazandık” sözleriyle işçilerin ortak mücadele ruhu vurgulandı. Sendika, örgütlü yapının işyerinde kalıcı bir barış ortamı yarattığını belirtti.
EKONOMİK VE SOSYAL HAKLAR GÜÇLENDİ
Toplu sözleşmeyle işçilere yalnızca yüksek oranda ücret artışı değil, aynı zamanda sosyal haklarda da ciddi iyileştirmeler sağlandı. İşçiler, ikinci yıl için enflasyon artı refah payı alacak.
SENDİKADAN TEŞEKKÜR MESAJI
Petrol-İş açıklamasında, “Bu kazanımda emeği geçen tüm temsilci kadrolarımıza, üyelerimize ve dayanışmasını hissettiren tüm sınıf dostlarımıza içtenlikle teşekkür ediyoruz” ifadeleri yer aldı.
“ÖRGÜTLÜ MÜCADELE EN BÜYÜK GÜÇTÜR”
Sendika, Betek Boya’daki sürecin işçi sınıfının örgütlü gücünün bir göstergesi olduğunu belirtti: “Betek Boya’daki bu başarı, bizlere bir kez daha gösterdi ki; örgütlü mücadele en büyük güçtür. Her yeni kazanım, bir sonraki adım için cesaret ve umut kaynağıdır.”
İŞÇİLERİN BİRLİĞİNE VURGU
Açıklama, “Mücadelemiz büyüyor, yolumuz açık. Yaşasın işçi sınıfının birliği ve dayanışması! Yaşasın örgütlü mücadelemiz!” sözleriyle sona erdi.






