Perşembe, 25 Haziran 2026 25.06.2026
26°C
USD 46,49
EUR 52,76
Altın 5.982

Savaş ve abluka bitecek

İran’dan ABD ile anlaşma açıklaması

İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Kazım Garibabadi, ABD ile anlaşmaya varıldığını doğruladı. Mutabakat zaptının 19 Haziran'da İsviçre'de imzalanacağını belirten Garibabadi, Lübnan dahil tüm cephelerdeki savaş ve askeri operasyonların sona ereceğini duyurdu.

İran’dan ABD ile anlaşma açıklaması

İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Kazım Garibabadi, ABD ile anlaşmaya varıldığını doğrulayarak, mutabakat zaptının 19 Haziran’da İsviçre’de imzalanacağını söyledi. ABD Başkanı Donald Trump’ın İran ile anlaşmaya varıldığını duyurmasının ardından, Tahran yönetiminden konuyla ilgili resmi açıklama geldi.

ANLAŞMA LÜBNAN’I DA KAPSIYOR

İran’ın Tasnim Haber Ajansı’nda yer alan habere göre; anlaşmanın Lübnan’ı da kapsadığını belirten Garibabadi, “Lübnan da dahil olmak üzere farklı cephelerdeki savaş ve askeri operasyonlara derhal ve kalıcı olarak son verileceği bu gece duyurulacak” dedi. Mutabakat zaptının imzalanmasından sonra nihai anlaşmayı şekillendirmek üzere 60 gün sürecek bir müzakere sürecinin yaşanacağına işaret eden Garibabadi, “ABD’nin savaşı sona erdirme, ablukayı kaldırma ve İran varlıklarını serbest bırakmaya yönelik taahhütleri doğrulanacak. 60 günlük görüşmeler, ABD’nin bu taahhütleri yerine getirmesine bağlı” ifadelerini kullandı.

NİHAİ METİN KAMUOYU İLE PAYLAŞILACAK

19 Haziran’da İsviçre’de yapılacak imza töreninin ardından anlaşma metninin kamuoyu ile paylaşılacağını kaydeden Garibabadi, ülkesinin tüm önemli prensiplerinin bu metinde yer aldığının altını çizdi. Garibabadi, İran güçlerinin düşmanın planlarına karşı koymak için her zaman tetikte olduğunu da sözlerine ekledi.

İRAN YÜKSEK ULUSAL GÜVENLİK KONSEYİ’NDEN AÇIKLAMA

İran Yüksek Ulusal Güvenlik Konseyi de ABD ile varılan anlaşma ile ilgili olarak, “Varılan mutabakata dayanarak, Lübnan da dahil olmak üzere tüm cephelerdeki savaş ve askeri operasyonlar bu geceden itibaren derhal ve kalıcı olarak sona erecek, buna ek olarak İran’a yönelik deniz ablukası da derhal ve tamamen kalkacaktır” açıklamasında bulundu. Mutabakat zaptının 19 Haziran’da imzalanacağı belirtilerek, “Nihai bir anlaşma için yapılacak müzakereler, karşı tarafın mutabakat zaptı kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmesi sonrasında yapılacaktır. İran, Pakistan ve Katar’ın bu süreçteki çabalarını takdirle karşılamaktadır” denildi.

İRAN ORDUSU: DÜŞMANLAR TESLİM OLDU

İran Genelkurmay Başkanlığı’ndan yapılan açıklamada ise, düşmanların İran’ın kararlılığı karşısında çaresiz kaldığı belirtilerek, “İran güçleri, ilahi ve çelikten iradelerini küçük düşen Amerikan ve Siyonist düşmanlara dayatarak, düşmanın yenilgiyi ve teslimiyeti kabul etmekten başka çaresinin kalmadığını güçlü bir şekilde göstermiştir” ifadelerine yer verildi.

Kaynak: İHA (İhlas Haber Ajansı)

Yorum yaz

KocaeliGazetem.com sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya Devam Edin