Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin İzmit Kent Meydanı’nda düzenlediği “Uluslararası Kültür Buluşması” bu yıl da renkli görüntülere sahne oldu. Dünyanın dört bir yanından gelen 46 farklı ülkeden öğrencileri yalnız bırakmayan Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, “Kocaeli öğrenci dostu bir şehir oldu” ifadelerini kullandı.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, Kocaeli Üniversitesi DİLMER ve Kocaeli Uluslararası Öğrenci Derneği işbirliğiyle gerçekleştirilen etkinlikte, üniversite eğitimi için Kocaeli’ne gelen öğrenciler kültürel zenginliklerini, geleneksel kıyafetlerini, yöresel yemeklerini, halk oyunları ve dans gösterilerini katılımcılarla buluşturdu. Etkinliğe Başkan Büyükakın’ın yanı sıra Kocaeli Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nuh Zafer Cantürk, Gebze Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hacı Ali Mantar, Kocaeli Uluslararası Öğrenciler Derneği Başkanı Nebi Karakoyun, kamu kurum ve kuruluşlarının temsilcileri, akademisyenler ve yüzlerce uluslararası öğrenci katılım gösterdi.
Başkan Büyükakın: “Kendinizi yabancı hissetmeyin”
Etkinlik alanındaki stantları tek tek gezen Başkan Büyükakın, yaptığı konuşmada Kocaeli’nin öğrenci dostu bir şehir olduğunu vurguladı. Büyükakın, “Türkiye’nin başka şehirlerinden gelen öğrenciler de başka ülkelerden gelen öğrenciler de bizler için bir misafirdir. Biz misafiri başımızın tacı biliriz. Onları rahat ettirmek için her türlü kolaylığı sağlarız. Kocaeli’den gittikleri zaman mutluluk içinde şehrimizi anmaları için tüm öğrencilerimizle çok güzel bir bağ kuruyoruz” dedi.
Öğrencilere “Kendinizi burada yabancı hissetmeyin. Buranın öz evladı gibi düşünün. Bu kentte bir zorluk yaşarsanız bize gelin. Burada yaşadığınız sürede dostluklarınızı geliştirin. Ülkenize döndüğünüzde burayla orası arasındaki dostluk bağlarını pekiştirin” çağrısında bulunan Başkan Büyükakın, kurulan arkadaşlıkların ve biriktirilen hatıraların, yarın dünyanın dört bir yanında Türkiye ile kurulan gönül köprüleri olarak yaşayacağını belirtti.
Rektörlerden Teşekkür ve Destek Mesajları
Prof. Dr. Nuh Zafer Cantürk, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin organize ettiği bu etkinlikte dünyanın buluştuğu ortamı görmekten mutluluk duyduğunu ifade etti. Cantürk, “Sayın Cumhurbaşkanımızın vizyonu, uluslararası öğrenci sayısını artırmak. Bu noktada biz de aynı gayreti gösteriyoruz. Büyükşehir Belediyemiz, STK’larımız ve üniversitelerimiz, öğrencilerimizi candan kucaklıyor” diyerek Başkan Büyükakın’a teşekkür etti.
Prof. Dr. Hacı Ali Mantar ise, “Bu manzarayı görünce ’30 yıl önce bizim üniversitelerimizde bu manzara niye yoktu’ diye hayıflandım. Şu an Türkiye’de uluslararası öğrenciler için diğer Batılı ülkelerden çok farklı bir ortam yok. Hatta daha da iyi bir ortam var” şeklinde konuştu. Kocaeli Uluslararası Öğrenciler Derneği Başkanı Nebi Karakoyun da, “İyi ki Kocaeli’ndesiniz. Bugünün tesis edilmesinde emeği olan herkese çok teşekkür ediyorum” sözleriyle memnuniyetini dile getirdi.
Unutulmaz Anlar ve Kültürel Paylaşımlar
Uluslararası Kültür Buluşması’nda dünyanın farklı coğrafyalarından gelen gençler, açtıkları stantlarda geleneksel kıyafetlerini, yöresel lezzetlerini, kültürel miraslarını, müziklerini ve danslarını paylaşarak unutulmaz bir atmosfer oluşturdu. KOÜ DİLMER, GTÜ ve KOSTÜ TÖMER’den mezun olan öğrencilere sertifikaları törenle takdim edildi. Öğrenciler, davetlilere ülkelerinin geleneksel dans gösterileriyle müzik dinletisi sundu.
Etkinlikte düzenlenen Kahoot bilgi yarışması, kültürel atölyeler, DJ performansları ve üniversite müzik gruplarının konserleri alana enerji kattı. Antikkapı tarafından soğuk şerbet, dondurmalı irmik, nohutlu pilav ve lokma ikramı yapılırken, öğrenciler Başkan Büyükakın’a misafirperverliği, samimiyeti ve sağladığı destekler için teşekkürlerini iletti.




