Türkiye ile Suriye arasında sağlık alanında önemli bir iş birliği anlaşmasına imza atıldı. Şam’da gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda iki ülkenin sağlık bakanları, tıp bilimleri ve sağlık hizmetleri konusunda ortak çalışmayı öngören bir mutabakat zaptı imzaladı.
KRİTİK GÖRÜŞME ŞAM’DA GERÇEKLEŞTİ
Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, Suriye’deki temasları çerçevesinde mevkidaşı Suriye Sağlık Bakanı Musab Nizal el-Ali ile bir araya geldi. Suriye Sağlık Bakanlığı’nda düzenlenen törende iki bakan, bölgedeki sağlık sorunlarına ortak çözümler üretmeyi hedefleyen anlaşmayı resmiyete döktü.
ANLAŞMANIN DETAYLARI NELER?
İmzalanan “Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı ile Suriye Arap Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı Arasında Sağlık ve Tıp Bilimleri Alanında İş Birliği Anlaşması”, iki ülke arasında bilgi ve tecrübe paylaşımını, ortak eğitim programlarını ve sağlık altyapısının geliştirilmesini kapsıyor. Anlaşmanın, özellikle sınır bölgelerindeki sağlık hizmetlerinin kalitesini artırması bekleniyor.
BÖLGESEL İSTİKRARA KATKI VURGUSU
Bu iş birliğinin, sadece sağlık alanıyla sınırlı kalmayıp iki ülke arasındaki diplomatik ilişkilerin normalleşmesine ve bölgesel istikrara da katkı sunacağı değerlendiriliyor. Atılan bu adımın, gelecekte farklı alanlarda da yeni iş birliklerinin önünü açabileceği ifade edildi.
Kaynak: haber.mynet.com
