Çarşamba, 24 Haziran 2026 24.06.2026
22°C
USD 46,48
EUR 53,01
Altın 6.111

Şam'da önemli temas

Türkiye ve Suriye’den sağlıkta iş birliği adımı

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, Suriyeli mevkidaşı Musab Nizal el-Ali ile Şam'da bir araya geldi. Görüşme sonunda iki ülke arasında sağlık ve tıp bilimleri alanında kapsamlı bir iş birliği anlaşması imzalandı.

Türkiye ve Suriye’den sağlıkta iş birliği adımı

Türkiye ile Suriye arasında sağlık alanında önemli bir iş birliği anlaşmasına imza atıldı. Şam’da gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda iki ülkenin sağlık bakanları, tıp bilimleri ve sağlık hizmetleri konusunda ortak çalışmayı öngören bir mutabakat zaptı imzaladı.

KRİTİK GÖRÜŞME ŞAM’DA GERÇEKLEŞTİ

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, Suriye’deki temasları çerçevesinde mevkidaşı Suriye Sağlık Bakanı Musab Nizal el-Ali ile bir araya geldi. Suriye Sağlık Bakanlığı’nda düzenlenen törende iki bakan, bölgedeki sağlık sorunlarına ortak çözümler üretmeyi hedefleyen anlaşmayı resmiyete döktü.

ANLAŞMANIN DETAYLARI NELER?

İmzalanan “Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı ile Suriye Arap Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı Arasında Sağlık ve Tıp Bilimleri Alanında İş Birliği Anlaşması”, iki ülke arasında bilgi ve tecrübe paylaşımını, ortak eğitim programlarını ve sağlık altyapısının geliştirilmesini kapsıyor. Anlaşmanın, özellikle sınır bölgelerindeki sağlık hizmetlerinin kalitesini artırması bekleniyor.

BÖLGESEL İSTİKRARA KATKI VURGUSU

Bu iş birliğinin, sadece sağlık alanıyla sınırlı kalmayıp iki ülke arasındaki diplomatik ilişkilerin normalleşmesine ve bölgesel istikrara da katkı sunacağı değerlendiriliyor. Atılan bu adımın, gelecekte farklı alanlarda da yeni iş birliklerinin önünü açabileceği ifade edildi.

Kaynak: haber.mynet.com

Yorum yaz

KocaeliGazetem.com sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya Devam Edin