Perşembe, 25 Haziran 2026 25.06.2026
27°C
USD 46,51
EUR 52,81
Altın 6.042

Yangınlara karşı önlem

İzmit Kent Ormanı’nda yangınlara karşı temizlik!

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ve Kocaeli Gönüllüleri, yaz aylarında artan orman yangını riskine karşı İzmit Kent Ormanı'nda çevre temizliği etkinliği düzenledi. "Yanmadan Tedbir Al" sloganıyla yapılan etkinlikte, yangına neden olabilecek atıklar toplandı.

İzmit Kent Ormanı'nda yangınlara karşı temizlik! - 4. görsel

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ve Kocaeli Gönüllüleri, yaz mevsiminin yaklaşmasıyla artan orman yangını riskine dikkat çekmek amacıyla İzmit Kent Ormanı’nda önemli bir çevre temizliği etkinliği düzenledi. “Yanmadan Tedbir Al” sloganıyla gerçekleştirilen bu etkinlikte, yangına neden olabilecek cam ve pet şişeler doğadan toplanırken, vatandaşlara da ormanları koruma çağrısı yapıldı.

Ormanlar Yanmadan Harekete Geçildi

Türkiye’nin her yaz karşı karşıya kaldığı orman yangınlarına karşı farkındalık oluşturmak amacıyla Kocaeli Büyükşehir Belediyesi öncülüğünde anlamlı bir çalışma yapıldı. Kocaeli Gönüllüleri’nin yoğun katılımıyla İzmit Kent Ormanı’nda düzenlenen çevre temizliği etkinliğinde, yangın riskini artıran atıklar tek tek toplandı. Cam şişeler, plastik atıklar ve doğaya bırakılan çöpler temizlenirken, etkinlik boyunca vatandaşlara orman yangınlarının önlenmesinde bireysel sorumluluğun önemi anlatıldı.

“Orman Yangınlarının Yüzde 95’i İnsan Kaynaklı”

Etkinlikte konuşan Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Sivil Toplum Kuruluşları ile İlişkiler Dairesi Başkanı Sabahattin Yamak, orman yangınlarının büyük bölümünün insan kaynaklı olduğuna dikkat çekerek toplumsal duyarlılık çağrısında bulundu. Yamak, Kocaeli Gönüllüsü hareketinin kent için sorumluluk alan vatandaşlardan oluştuğunu belirterek, “Her yaz başında ve yaz boyunca ülkemizin en önemli sorunlarından biri olan orman yangınlarını hatırlatmak ve farkındalık oluşturmak için sahada oluyoruz. Çünkü orman yangınlarının yüzde 95’i insan eliyle çıkıyor. Bugün burada özellikle mercek etkisi oluşturarak yangına neden olabilecek materyalleri topluyoruz. Amacımız sadece temizlik yapmak değil, insanlarımızın bu konuda daha bilinçli hareket etmesini sağlamak” ifadelerini kullandı.

“Kaybettiğimiz Canları Geri Getiremiyoruz”

Yangınların yalnızca ağaçları değil, yaşamın tamamını tehdit ettiğini vurgulayan Yamak, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ormanlarımız yandığında sadece doğa zarar görmüyor. İnsanlarımızı, canlıları ve yılların emeğini kaybediyoruz. Ağaçları yeniden dikebiliriz ama kaybettiğimiz canları geri getiremeyiz. Bu nedenle hepimizin doğaya karşı sorumluluk bilinciyle hareket etmesi gerekiyor. Çocuklarımıza bırakacağımız en değerli miras yeşil ve yaşanabilir bir dünya olacaktır.” Yamak, etkinliğe oğlu ile birlikte katılarak sahada bizzat çöp topladı. Baba-oğul özellikle yangın riski oluşturan cam şişe ve benzeri yanıcı atıkların temizlenmesine aktif olarak katılarak çevre temizliğine destek verdi.

Gönüllülerden Geleceğe Sahip Çıkan Örnek Davranış

Etkinliğe çocuklarıyla birlikte katılan Kocaeli Gönüllüsü Serdar Şimşek, çevre bilincinin gelecek nesillere aktarılması gerektiğini belirtti. Yaklaşık iki yıldır Kocaeli Gönüllüsü projelerinde yer aldığını ifade eden Şimşek, “Bugün çocuklarımla birlikte buradayım. Onların da bu bilinçle büyümesini, yaşadıkları kente sahip çıkmasını istiyorum. Çocuklarımıza daha temiz, daha güvenli ve daha yaşanabilir bir şehir bırakmak zorundayız. Bu tür etkinlikler sadece bugünü değil, geleceği de koruyor” dedi.

“Ormana Bırakılan Her Çöp Bir Risktir”

Toplanan atıkların, yangınların en önemli nedenlerinden birini gözler önüne serdiğini ifade eden Şimşek, vatandaşlara da önemli uyarılarda bulundu: “Burada gördüğümüz manzara bize yangınların neden çıktığını açıkça gösteriyor. Cam şişeler, plastik atıklar ve gelişi güzel bırakılan çöpler büyük risk oluşturuyor. Vatandaşlarımızdan ricamız doğaya hiçbir atık bırakmamalarıdır. Küçük görünen ihmaller, telafisi mümkün olmayan sonuçlara yol açabiliyor.”

Büyükşehir’den Doğa İçin Güçlü Mesaj

“Yanmadan Tedbir Al” etkinliğiyle Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, yangınlarla mücadelede en etkili yöntemin önlem almak olduğu mesajını verdi. Gönüllülerle birlikte gerçekleştirilen çalışma sayesinde hem ormanlık alan temizlendi hem de vatandaşların çevre ve yangın güvenliği konusunda bilinçlenmesine katkı sağlandı. Yaz sıcaklarının etkisini artırdığı günlerde verilen mesaj ise net oldu: Ormanları korumanın en etkili yolu, yangın çıkmadan tedbir almak.

Yorum yaz

KocaeliGazetem.com sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya Devam Edin