Japon deprem uzmanı Yoshinori Moriwaki, Marmara Bölgesi’nde özellikle Bandırma’da uzun süredir deprem yaşanmadığını belirterek dikkatli olunması gerektiğini söyledi. Uzman isim, “Bu bölgede enerji birikimi var” diyerek önemli bir uyarıda bulundu.
BANDIRMA’DA RİSK BÜYÜK: 400 YILLIK ENERJİ BİRİKİMİ
Kırıkkale Üniversitesi’nde düzenlenen “Japon Deprem Uzmanının Gözüyle Türkiye’nin Depremselliği” konferansında konuşan Moriwaki, Türkiye’nin aktif fay hatları üzerinde yer aldığına dikkat çekti. Etkinlikte Japonya ve Türkiye’nin benzer deprem dinamiklerine sahip olduğunu vurgulayan uzman, yapıların depreme dayanıklı olması gerektiğini ifade etti.
MARMARA’DA HANGİ HATLAR KIRILDI?
Konferans sonrası İhlas Haber Ajansı’na açıklamalarda bulunan Moriwaki, Marmara Bölgesi’ndeki güncel fay hatlarını değerlendirdi. “1999’da Yalova-Çınarcık, 1912’de ise Çanakkale-Gelibolu hattı kırıldı. Ancak Tekirdağ’dan Yalova’ya uzanan 170 kilometrelik hat halen büyük risk taşıyor” diyen Moriwaki, özellikle Silivri açıklarındaki 6.1 büyüklüğündeki depreme rağmen bölgenin tam anlamıyla rahatlamadığını söyledi.
BANDIRMA GÖZÜNÜZE ÇARPABİLİR
Deprem uzmanı, Bandırma’da yaklaşık 350-400 yıldır büyük bir sarsıntı yaşanmadığını belirterek, “Bu durum ciddi bir enerji birikimine işaret ediyor. Ayrıca Gemlik, Bursa, Balıkesir ve Ayvalık’a kadar uzanan fay hattı da dikkatle izlenmeli” dedi.
KIRIKKALE’DE BÜYÜK DEPREM BEKLENMİYOR
İç Anadolu Bölgesi’ndeki deprem riskini de değerlendiren Moriwaki, Kırıkkale’nin güneyinde kısa bir fay hattı bulunduğunu ancak büyük bir deprem beklenmediğini söyledi. “Ankara zemini kaya yapıda, doğrudan fay hattı üzerinde değil. Bu nedenle burada büyük bir risk yok” açıklamasını yaptı.
“HERKES DEPREME KARŞI HAZIR OLMALI”
Moriwaki, bireysel hazırlığın önemine de dikkat çekti. “Deprem her an olabilir, herkesin hazırlıklı olması şart. Acil çantasında su, düdük, tuz ve çikolata gibi temel ihtiyaçlar bulunmalı. Evdeki eşyalar sabitlenmeli ve aile bireyleri önceden toplanma noktası belirlemeli” dedi. Japonya’da 2011 yılında yaşanan depremi hatırlatan uzman, “Ailemle buluşamadım, bu yüzden önceden plan çok önemli” ifadesini kullandı.
