Bursa’da açılan bir boşanma davasında, eşine karşı aşırı cimri davrandığı öne sürülen koca hakkında verilen karar dikkat çekti. Yargıtay, ev içindeki aşırı kısıtlamaları boşanma ve tazminat gerekçesi olarak değerlendirdi.
EŞİNİN CİMRİ DAVRANDIĞINI İDDİA ETTİ
K.L. isimli kadın, Bursa Aile Mahkemesi’ne başvurarak eşinin aşırı cimri davranışları nedeniyle evlilik birliğinin çekilmez hale geldiğini ileri sürdü. Dava dilekçesinde, evin temel ihtiyaçlarının yeterince karşılanmadığını ve sosyal yaşamlarının kısıtlandığını belirtti.
“ÇAY DEMLEMEM BİLE YASAKLANDI”
K.L., mahkemeye sunduğu ifadede, “Beni sürekli, ‘Banyonun ışığını çok yaktın, sifonu çektin’ gibi sebeplerle hakaret edip evden kovuyor. Bir adet patates dahi kalsa eve gıda malzemesi, deterjan almıyor. Çay demlememi bile yasakladı. Kişisel temizliğine de dikkat etmiyordu. Devamlı olarak beni aldatabileceği vurgusunu yapıyordu. Evlilik birliğinin sarsılması sebebiyle boşanmamıza ve aylık bin 500 TL yoksulluk nafakasına, faizi ile 30 bin TL maddi, 50 bin TL manevi tazminata karar verilmesini talep ediyorum.” dedi.
YARGITAY KARARI EMSAL OLABİLİR
Yüksek Mahkeme, eşini elektrik faturası artacağı gerekçesiyle karanlıkta oturmaya zorlamak, ısınmayı kısıtlamak ve temel gıda ihtiyaçlarını sınırlamak gibi davranışların boşanma ve maddi tazminat nedeni olarak değerlendirilebileceğine hükmetti.
KARAR GÜNDEM OLDU
Bursa’da farklı görüşlerle karşılanan kararın, benzer davalarda emsal olarak gösterilebileceği ifade edildi. Karar, sosyal medyada da geniş yankı uyandırdı.
