Perşembe, 25 Haziran 2026 25.06.2026
29°C
USD 46,51
EUR 52,81
Altın 6.015

Gebze’de öğrenciler sıfır atık için buluştu

Gebze’de öğrenciler sıfır atık için buluştu

Gebze Belediyesi’nin düzenlediği etkinlikte 130 öğrenci, sıfır atık bilinciyle bir araya geldi. Programda çevre farkındalığı uygulamalı etkinliklerle pekiştirildi.

BAŞKAN BÜYÜKGÖZ’DEN ANLAMLI MESAJ

Uluslararası Sıfır Atık Günü kapsamında 15 Temmuz Milli İrade Kent Meydanı’nda gerçekleştirilen etkinlikte konuşan Gebze Belediye Başkanı Zinnur Büyükgöz, çevre bilincinin küçük yaşta kazanılmasının önemine dikkat çekti. Büyükgöz, “Doğayı korumak bir tercih değil, gelecek nesillere karşı sorumluluğumuzdur. Bugün burada çocuklarımızla birlikte attığımız her adım, yarının daha yaşanabilir dünyasının temelini oluşturuyor” dedi.

ÖĞRENCİLERDEN YOĞUN KATILIM

Ülkem İlkokulu ve Beylikbağı İlkokulu’ndan toplam 130 öğrencinin katıldığı etkinlikte, çocuklar sıfır atık bilincini eğlenceli ve öğretici aktivitelerle deneyimledi.

ATIKLAR TOPLANDI, ÖDÜLLER VERİLDİ

Etkinlikte öğrencilerin getirdiği ambalaj atıkları mobil atık getirme aracında toplandı. Düzenlenen “Atık Malzemelerden Kukla Yapımı Yarışması”nda dereceye giren öğrencilere ödülleri verilirken, katılan okullara da belge ve çeşitli hediyeler takdim edildi. Çevreye duyarlı davranış sergileyen öğrencilere yemek fişleri verildi.

5R KURALI ANLATILDI

Program kapsamında oluşturulan istasyonlarda öğrencilere 5R sıfır atık kuralı anlatıldı. Çeşitli etkinliklerle hem öğrenen hem eğlenen öğrenciler, gün sonunda Güzide İçten +1 Kafe’de ağırlanarak etkinliği tamamladı.

Yorum yaz

KocaeliGazetem.com sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya Devam Edin