Gebze Belediyesi’nin düzenlediği etkinlikte 130 öğrenci, sıfır atık bilinciyle bir araya geldi. Programda çevre farkındalığı uygulamalı etkinliklerle pekiştirildi.
BAŞKAN BÜYÜKGÖZ’DEN ANLAMLI MESAJ
Uluslararası Sıfır Atık Günü kapsamında 15 Temmuz Milli İrade Kent Meydanı’nda gerçekleştirilen etkinlikte konuşan Gebze Belediye Başkanı Zinnur Büyükgöz, çevre bilincinin küçük yaşta kazanılmasının önemine dikkat çekti. Büyükgöz, “Doğayı korumak bir tercih değil, gelecek nesillere karşı sorumluluğumuzdur. Bugün burada çocuklarımızla birlikte attığımız her adım, yarının daha yaşanabilir dünyasının temelini oluşturuyor” dedi.
ÖĞRENCİLERDEN YOĞUN KATILIM
Ülkem İlkokulu ve Beylikbağı İlkokulu’ndan toplam 130 öğrencinin katıldığı etkinlikte, çocuklar sıfır atık bilincini eğlenceli ve öğretici aktivitelerle deneyimledi.
ATIKLAR TOPLANDI, ÖDÜLLER VERİLDİ
Etkinlikte öğrencilerin getirdiği ambalaj atıkları mobil atık getirme aracında toplandı. Düzenlenen “Atık Malzemelerden Kukla Yapımı Yarışması”nda dereceye giren öğrencilere ödülleri verilirken, katılan okullara da belge ve çeşitli hediyeler takdim edildi. Çevreye duyarlı davranış sergileyen öğrencilere yemek fişleri verildi.
5R KURALI ANLATILDI
Program kapsamında oluşturulan istasyonlarda öğrencilere 5R sıfır atık kuralı anlatıldı. Çeşitli etkinliklerle hem öğrenen hem eğlenen öğrenciler, gün sonunda Güzide İçten +1 Kafe’de ağırlanarak etkinliği tamamladı.






